گوشی موبایل شیائومی مدل پوکو F5 پرو 5G رم 12 حافظه 512

Xiaomi Poco F5 Pro 5G 12GB 512GB Mobile Phone

شناسه محصول: نامعلوم

در حال حاضر این محصول در انبار موجود نیست و در دسترس نمی باشد.

آخرین بروزرسانی : یک ساعت قبل

توضیحات

بررسی کامل شیائومی مدل پوکو F5 پرو 5G رم 12 حافظه 512 :

گوشی پوکو F5 پرو یکی از جدیدترین و قدرتمندترین گوشی‌های برند شیائومی است که در سال ۱۴۰۲ عرضه شده‌است. این گوشی دارای مشخصات فنی خوبی است که می‌تواند با گوشی‌های پرچمدار دیگر رقابت کند.

طراحی و نمایش Poco F5 Pro 5G 12GB 512GB :

پوکو اف 5 پرو طراحی آشنایی دارد که شبیه بسیاری از پرچمداران دیگر بازار است. این دستگاه دارای شکل مستطیلی با لبه‌های مربعی و پنل جلویی شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس 5 است. قسمت پشتی آن از پلاستیک ساخته شده‌است که ممکن است برای برخی از کاربران ارزان‌تر به نظر برسد، اما همین باعث می‌شود گوشی سبک‌تر و در برابر اثرانگشت مقاوم‌تر شود. در قسمت پشتی لوگوی پوکو با حروف بزرگ و یک ماژول دوربین مستطیلی در گوشه سمت چپ بالا دیده می‌شود.

ابعاد این گوشی 162.78 در 75.44 در 8.59 میلی‌متر و وزن 204 گرم است که آن را نسبت به اندازه‌اش باریک و سبک می‌کند.

صفحه نمایش یکی از جذابیت‌های اصلی پوکو ایکس 5 پرو است. این پنل 6.67 اینچی AMOLED، دارای رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 است. از نرخ نوسازی 120 هرتز، HDR10+، Dolby Vision و عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌تواند بیش از 1 میلیارد رنگ را نمایش دهد. صفحه نمایش بسیار روشن است و در حالت روشنایی بالا به 1400 نیت می‌رسد.

کیفیت صفحه نمایش با رنگ‌‌های زنده، رنگ سیاه عمیق و جزئیات بسیار واضح است. نرخ تازه‌سازی بالا باعث می‌شود همه چیز صاف و روان به نظر برسد، در حالی که پشتیبانی از Dolby Vision کنتراست و محدودهٔ دینامیکی محتوای سازگار را افزایش می‌دهد. این نمایشگر دارای یک سوراخ پانچ در مرکز برای دوربین سلفی است که خیلی مزاحم نیست اما همچنان قابل توجه است.

عملکرد و نرم‌افزار Poco F5 Pro 5G 12GB 512GB:

Poco F5 Pro از چیپست +Snapdragon 8 نسل یک بهره می‌برد که عملکرد و کارایی خوبی را ارائه می‌دهد. همچنین دارای پردازندهٔ گرافیکی Adreno 730 است که می‌تواند اکثر بازی‌ها را در تنظیمات بالا مدیریت کند.

این گوشی دارای 8 یا 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظهٔ داخلی UFS 3.1 است. هیچ اسلات کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود ندارد،بنابراین ممکن است برای برخی از کاربرانی که به فضای بیشتری نیاز دارند ناامیدکننده باشد.

عملکرد Poco F5 Pro در اکثر سناریوها روان و سریع است. می‌تواند چندوظیفگی، وب‌گردی، رسانه‌های اجتماعی، پخش ویدیو و بازی‌های معمولی را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. همچنین می‌تواند بازی‌های سخت‌تر مانند PUBG Mobile، Asphalt 9 و Call of Duty Mobile را با تنظیمات بالا با نرخ فریم پایدار اجرا کند.

این گوشی روی اندروید 13 با رابط کاربری MIUI 14 اجرا می‌شود. MIUI پوستهٔ سفارشی شیائومی است که بسیاری از ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی را به تجربهٔ اندروید اضافه می‌کند. برخی از این ویژگی ها عبارتند از تم‌ها، ژست‌ها، کشوی برنامه، پنجره‌های شناور، فضای دوم، جعبهٔ ابزار ویدئویی، حفاظت از حریم خصوصی و موارد دیگر.

دوربین Poco F5 Pro 5G 12GB 512GB:

پوکو F5 Pro دارای دوربین سه‌گانه در پنل پشت است که از یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌است. دوربین اصلی از فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.
کیفیت دوربین پوکو F5 Pro مناسب است، اما برجسته نیست. دوربین اصلی می‌تواند در نور روز عکس های خوبی با رنگ‌های دقیق، جزئیات واضح و نوردهی متعادل بگیرد. با این حال، در شرایط کم نور، جایی که تصاویری نویزدار و تار ایجاد می‌کند، با مشکل مواجه می‌شود.
دوربین فوق‌عریض دارای میدان دید 120 درجه است که برای ثبت بیشتر مناظر یا عکس‌های دسته‌جمعی مفید است. با این حال، از انحراف رنگی در لبه‌ها نیز رنج می‌برد.
دوربین ماکرو به شما امکان می‌دهد از اجسام کوچک عکس‌های نزدیک بگیرید. با این حال، وضوح پایین و کیفیت پایینی دارد، بنابراین چندان کاربردی نیست.

دوربین جلو یک دوربین 16 مگاپیکسلی است که می تواند سلفی‌های مناسبی در شرایط نوری خوب بگیرد. همچنین از حالت پرتره، حالت زیبایی و حالت HDR پشتیبانی می‌کند. با این حال، پوست را صاف می‌کند و پس‌زمینه را بیش از حد در معرض دید قرار می‌دهد.

باتری Poco F5 Pro 5G 12GB 512GB:

باتری پوکو F5 Pro یک واحد 5160 میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. عمر باتری خوب است، اما عالی نیست. باتری این دستگاه می‌تواند برای یک روز کامل استفاده متوسط یا حدود 6 ساعت نمایشگر روشن دوام بیاورد. با این حال، اگر از تلفن برای کارهای سنگین مانند بازی یا پخش ویدیو استفاده می کنید، می‌تواند به سرعت تخلیه شود. با استفاده از شارژر موجود می‌توانید گوشی را از 0% تا 100% تنها در 35 دقیقه شارژ کنید.

جمع‌بندی

Poco F5 Pro یک گوشی میان‌ردهٔ قوی است که ویژگی های پرچمدار را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد. این دستگاه دارای صفحه نمایش خیره کننده، پردازندهٔ سریع، دوربین مناسب و باتری بزرگ با شارژ سریع است. همچنین دارای بلندگوهای استریو، صدای Dolby Atmos و پشتیبانی از Dolby Vision است.

این مدل از پوکو معایبی هم دارد مثل قاب پشتی پلاستیکی، نداشتن اسلات کارت microSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی، تعداد زیادی نرم‌افزار و تبلیغات در MIUI، و برخی اشکالات نرم‌افزاری که بر تجربهٔ کاربر تأثیر می‌گذارند.

اگر به دنبال تلفنی هستید که بتواند تجربهٔ چندرسانه‌ای عالی، عملکرد قابل‌اعتماد و عمر باتری کافی را به شما بدهد، Poco F5 Pro می‌تواند گزینهٔ خوبی برای شما باشد. با این حال، اگر به دنبال تلفنی هستید که بتواند از نظر طراحی، کیفیت دوربین، پایداری نرم‌افزار و استقامت باتری عملکرد بهتری داشته باشد، می‌توانید سایر گوشی‌های میان‌رده را هم بررسی کنید.

توضیحات تکمیلی
مشخصات فیزیکی
ابعاد

8.6 × 75.4 × 162.8 میلی متر

وزن

204 گرم

جنس بدنه

پشت و جلو شیشه (Gorilla Glass 5) ، فریم پلاستیک

تعداد سیم کارت

2 عدد

نوع سیم کارت

سیم کارت نانو

پردازنده
تراشه

Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1

پردازنده‌ی مرکزی

Octa-core ( Cortex-X2 & Cortex-A710 & Cortex-A510)

فرکانس پردازنده‌ی مرکزی

1×3.00 GHz & 3×2.50 GHz & 4×1.80 GHz

پردازنده گرافیکی

Adreno 730

حافظه
حافظه رم

12 گیگابایت

حافظه داخلی

512 گیگابایت

قابلیت نصب کارت حافظه

ندارد

صفحه نمایش
اندازه صفحه نمایش

6.6 اینچ

رزولوشن

1440 × 3200 | +QHD

فناوری صفحه‌ نمایش

AMOLED

تراکم پیکسلی

526PPI

نسبت صفحه نمایش به بدنه

87.5%

قابلیت ها

68B colors, دالبی ویژن (Dolby Vision) نرخ بروزرسانی تصویر 120Hz, روشنایی 1000nits (HBM), روشنایی 1400nits (peak), روشنایی 500nits (typ), سازگار با +HDR10

امکانات ارتباطی
شبکه های ارتباطی

2G،3G،4G،5G

شبکه WiFi

دارد

مشخصات WiFi

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band

بلوتوث

5.3 V

NFC

نامشخص (وابسته به بازار / منطقه)

رادیو

ندارد

نوع درگاه ارتباطی

USB Type-C 2.0, OTG

دوربین
نوع دوربین

دوربین سه گانه

رزولوشن دوربين

دوربین سه‌گانه 2+8+64 مگاپیکسل

فلش

Dual-LED dual-tone flash

فیلمبرداری دوربین اصلی

gyro-EIS, با رزولوشن دوربین 1080 و سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه, رزولوشن 8k با سرعت 24 فریم بر ثانیه رزولوشن 4k با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه

مشخصات دوربین اصلی

با دریچه دیافراگم wide) f/1.8), ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 0.7 میکرومتر (0.7µm Pixel Size), سایز سنسور 1/2.0" اینچ, فوکوس خودکار تشخیص فاز PDAF ، دارای قابلیت لرزش گیر اپتیکال (OIS), قابلیت عکاسی (HDR) قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)

مشخصات دوربین دوم

با دریچه دیافراگم f/2.2, ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر (1.12µm Pixel Size) ، سایز سنسور 1/4.0" اینچ, زاویه دید دوربین 120° (ultrawide)

مشخصات دوربین سوم

با دریچه دیافراگم macro) f/2.4)

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

فیلمبرداری دوربین سلفی

با رزولوشن 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه

قابلیت های دوربین سلفی

با دریچه‌ی دیافراگم wide) f/2.5), با قابلیت عکاسی (HDR), ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.0 میکرومتر (1.0µm Pixel Size) ، سایز سنسور 1/3.06" اینچ

سایر قابلیت ها
نوع باتری

لیتیوم پلیمر

مشخصات باتری

باتری با ظرفیت 5160 میلی آمپر ساعت

باتری قابل تعویض

ندارد

جک 3.5 میلی متری

ندارد

سیستم عامل

Android 13

رابط کاربری

MIUI 14.2 for POCO

حسگر اثر انگشت

دارد

حسگر ها

ژیروسکوب (gyro ), شتاب سنج (accelerometer), قطب‌نما (Compass), مجاورت (proximity)

سایر توضیحات

فناوری +Quick Charge 3, فناوری Power Delivery 3.0, قابلیت شارژ بی سیم 30W, قابلیت شارژ سریع Fast charging 67W, مقاوم در برابر گرد و غبار و پاشش آب (IP53)

نظرات (4)

4 دیدگاه برای گوشی موبایل شیائومی مدل پوکو F5 پرو 5G رم 12 حافظه 512

  1. تیام جون

    سلام به آتاتل عزیز من دیشب اومدم گوشیم رو حضوری تحویل گرفتم خداروشکر تا الان راضی هستم مرسی که هستی

    • پشتیبانی آتاتل

      سلام وقت بخیر
      سپاس از همراهی و حسن توجه شما

  2. ف

    سلام رنگ مشکی موجود دارید؟
    آیا خرید قسطی هم دارید؟ 🙂

    • پشتیبانی آتاتل

      سلام روز بخیر
      موجودی و رنگ های کالاها هرروز متغیر هست ، سایت رو روزانه چک بفرمایید.
      خیر خرید اقساط نداریم فعلا.

  3. علیرضا

    گارانتی چقدر دارن

    • پشتیبانی آتاتل

      با سلام
      گارانتی 18 ماهه

  4. زهرا

    سلام ، این گوشی پک و رام گلوبال هست؟؟
    رنگ سفیدش رو موجود دارین؟
    سپاس

    • پشتیبانی آتاتل

      با سلام
      پک گلوبال هست ، بله در حال حاضر رنگ سفید موجود هست

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد سیستم شوید تا بتوانید عکس ها را به بررسی خود اضافه کنید.