اخبار, گوشی

مقایسهٔ کامل گوشی سامسونگ s21 fe با s22

s21 fe VS s22

مقایسهٔ سامسونگ s21 fe با s 22 در واقع یک مقایسهٔ جالب بین دو گوشی میان‌رده و پرچمدار سامسونگ است. این دو گوشی در برخی جنبه‌ها شباهت‌هایی دارند، اما در برخی دیگر تفاوت‌های قابل توجهی نیز وجود دارد. سامسونگ به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، هر سال چندین مدل از سری گلکسی اس را روانهٔ بازار می‌کند. اما بین این مدل‌ها، یک نسخهٔ ویژه وجود دارد که با حرف FE مشخص می‌شود. FE مخفف Fan Edition است و به این معناست که سامسونگ با توجه به نظرات و بازخوردهای طرفداران خود، یک گوشی را طراحی و تولید می‌کند که شامل محبوب‌ترین ویژگی‌های سری گلکسی اس باشد. در ادامه به صورت دقیق‌تر به مقایسهٔ‌ سامسونگ s21 fe با s 22 می‌پردازیم.

فهرست مطالب

  • مقایسهٔ صفحه نمایش  s21 fe در برابر s22 

  • سیستم عامل s21 fe در برابر s22

  • قابلیت اتصال s21 fe در برابر s22

  • مقایسهٔ پردازندهٔ s21 fe در برابر s22 

  • مقایسهٔ دوربین s21 fe در برابر s22 

  • مقایسهٔ باتری s21 fe در برابر s22 

  • بررسی سریع s21 fe در برابر s22  در یک نگاه

مقایسهٔ s21 fe در برابر s22 ، کدام بهتر است؟

برای مقایسهٔ s21 fe با s22 ، در این مقاله، نکاتی را بیان می‌کنیم تا بتوانید به کمک آن‌ها انتخاب مناسب خود را انجام دهید. در ابتدا بیایید به فلسفهٔ پیدایش گوشی‌های سری FE بپردازیم.

FE در سامسونگ مخفف Fan Edition است. سامسونگ با توجه به نظرات و بازخوردهای طرفداران خود، تصمیم گرفت که یک نوع گوشی را طراحی و تولید کند که شامل محبوب‌ترین ویژگی‌های سری گلکسی اس باشد. این مفهوم برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ با عرضه گوشی s20 fe مطرح شد که به عنوان یک نسخهٔ بازسازی شده از s20 پس از مشکلات باتری آن، روانهٔ بازار شد. سپس در سال‌های بعد، s21 fe و s22 نیز به عنوان نسخه‌های کم‌قیمت‌تر و محبوب‌تر از s21 و s22 عرضه شدند. 

در این مقاله، قصد داریم دو گوشی s21 fe و s22 را با هم مقایسه کنیم و تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها را بررسی کنیم.

 برخی از نکات مهم مقایسه عبارتند از:

مشخصات کلی گلکسی سامسونگ s21 fe

s21 fe در سپتامبر سال ۲۰۲۱ عرضه شد و به عنوان یک نسخه کم‌قیمت‌تر از s21 معرفی شد. 

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی Dynamic AMOLED 2X با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، پردازنده Snapdragon 888 5G یا Exynos 2100، حافظهٔ داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت، رم ۶ یا ۸ گیگابایت، دوربین پشت سه‌گانه با رزولوشن‌های ۱۲، ۱۲ و ۸ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل است. باتری این گوشی ظرفیت -۴۵۰۰- میلی‌آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

مشخصات کلی گلکسی سامسونگ s22

s22 در ژانویه سال ۲۰۲۲ عرضه شد و به عنوان جانشین s21 fe ظاهر شد. 

این گوشی دارای صفحه نمایش  ۶.۱ اینچی  Dynamic AMOLED  2X،  با رفرش ریت  تطبیقی، پردازنده Snapdragon           8 Gen1   5G  یا Exynos   2200، حافظه داخلی  128  گیگابایت، رم  8  گیگابایت، دوربین پشت سه‌گانه با رزولوشن‌های  50 ،  12  و  10  مگاپیکسل و دوربین سلفی  40  مگاپیکسل است. باتری این گوشی ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش s21 fe در برابر s22

در مقایسهٔ  s21 fe در برابر s22 fe باید به شما بگوییم که، هر دو گوشی از صفحه نمایش امولد با رزولوشن +FHD و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند، اما s21 fe صفحه نمایش بزرگتری با اندازه ۶.۴ اینچ دارد، در حالی که s22 صفحه نمایش کوچک‌تر و جمع و جورتری با اندازه ۶.۱ اینچ دارد. علاوه بر این، s22 از رفرش ریت تطبیقی پشتیبانی می‌کند که با توجه به محتوای نمایش داده شده، نرخ نوسازی را تغییر می‌دهد و به صرفه‌جویی در باتری کمک می‌کند. بنابراین، در بحث صفحهٔ نمایش، هر دو گوشی سهم برابری را در رقابت به خود اختصاص می‌دهند.

سیستم عامل s21 fe در برابر s22

، این گوشی با رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ، بر پایه سیستم عامل اندروید ۱۲ ساخته شده است. این رابط کاربری، سبک و خلوت بوده و می‌توان به راحتی آن را شخصی‌سازی کرد. از لحاظ بصری با رابط کاربری آشنائی طرف هستیم اما ویژگی‌های خاص اندروید ۱۲ نیز در آن قرار دارند. سامسونگ خبر از پشتیبانی نرم افزاری از گلکسی اس ۲۱ افی ای تا سه سال آینده داده است. موضوعی که در کمتر گوشی هوشمندی شاهد هستیم.

 S22 نیز مشابه s21 fe، دارای اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 است.

قابلیت اتصال s21 fe در برابر s22

S22  و  s21 fe هر دو دارای Wi-Fi Wi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax  و Wi-Fi دو بانده (Dual Band) و وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) و هات اسپات (Wi-Fi Hotspot) هستند.

نسخهٔ‌ بلوتوث 5.2 با پشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE در هر دو گوشی مشاهده می‌شود.

هردو گوشی دارای فناوری‌ ارتباطی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G و پشتیبانی از 5G می‌باشد.

وضعیت سیم‌کارت‌ها در این دو گوشی ‌هم به صورت تک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (2 نانو سیم + eSIM) است.

پردازنده s21 fe در برابر s22

قطعا پردازندهٔ یکی از مهم‌ترین عوامل در مقایسهٔ  s21 fe در برابر  s22 خواهد بود. گوشی s22 از پردازنده قدرتمندتر و جدیدتری به نام کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اگزینوس ۲۲۰۰ استفاده می‌کند که هر دو با فناوری ۴ نانومتر ساخته شده‌اند.

  s21 fe به همان پردازندهٔ سال گذشته یعنی کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ یا اگزینوس ۲۱۰۰ مجهز شده است که با فناوری ۵ نانومتر ساخته شده‌اند. پس s22 عملکرد بهتر و کارآمدتری را نسبت به s21 fe از خود نشان می‌دهد. بنابراین، در این بخش، s22 گوی رقابت را از s21fe می‌رباید.

دوربین s21 fe در برابر s22

دوربین همواره می‌تواند یکی از ملاک‌های مقایسهٔ  s21 fe در برابر  s22 باشد. s22 در زمینهٔ دوربین هم بهبود‌های قابل توجهی نسبت به s21 fe دارد. s22 دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل و دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال سه برابر است.  

s21 fe  به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل و دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسل با زوم اپتیکال سه برابر مجهز است. همچنین s22 دارای دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسل است، در حالی که s21 fe دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل است. 

بنابراین مانند روز روشن است که در  مقایسهٔ  s21 fe در برابر s22 پیروز میدان خواهد بو

باتری و شارژر s21 fe در برابر s22

باتری،باتری، باتری! هر چقدر که یک گوشی فوق‌العاده باشد باز هم بدون یک باتری مناسب، عملا کارایی خوبی نخواهد داشت. باید باتری ظرفیت مناسبی داشته باشد تا بتوان از آن استفاده کرد. در بحث باتری در مقایسهٔ  s21 fe در برابر  s22 ، باید گفت که  s21 fe باتری بزرگتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد، در حالی که s22 باتری کوچکتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد. اما این به معنای عمر باتری کمتر s22 نیست، زیرا s22 از پردازنده کارآمدتر و رفرش ریت تطبیقی بهره می‌برد که مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. همچنین هر دو گوشی از شارژ سیمی ۲۵ وات و شارژ وایرلس ۱۵ وات پشتیبانی می‌کنند. به نظر می‌رسد که در بحث باتری در مقایسهٔ  s21 fe در برابر s21 fe ،  s22 در این رقابت برنده شده و کارایی بهتری را از خود نشان می‌دهد.

  s21 fe بخریم یا  s22 ؟ کدام مناسب‌تر است؟

همانطور که مشاهده می‌کنید، s22 در برخی جنبه‌ها نسبت به s21 fe بهبود یافته‌است، مانند پردازنده، دوربین، رفرش ریت و کیفیت ساخت. اما در برخی دیگر، مانند اندازه صفحه نمایش، ظرفیت باتری و حافظه داخلی، ویژگی‌های پایین‌تری را ارائه کرده است. البته این تفاوت‌ها بستگی به سلیقه و نیازهای هر کاربر دارند. 

قیمت s22 ، با توجه به اینکه‌ یک گوشی پرچمدار است در حدود ۷۵۰ یورو است.در حالی که قیمت s21 fe به مقدار قابل توجهی کمتر است. پس انتخاب بین این دو گوشی بستگی به بودجه و اولویت‌های شما دارد. 

اگر قصد خرید گوشی‌های سری s سامسونگ را دارید، لطفا برای ما کامنت بزارید که کدام گوشی را ترجیح می‌دهید خریداری کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *