اخبار, گوشی

چرا باید گوشی‌ شیائومی بخریم؟ ۵ دلیل مهم برای خرید شیائومی

کمتر از ده سال پیش بود که اسمی ناآشنا و غریب در بازار بر سر زبان‌ها افتاد: شیائومی! در ابتدا، خریداران رغبت چندانی به این برند نداشتند، چرا که باور نمی‌کردند یک کالای چینی خوب از آب درآید! اما طولی نکشید که این برند تازه‌کار بازار را قبضه کرد؛ می‌پرسید چرا؟ با ما همراه باشید تا جواب سوالتان را بیابید.

فهرست مطالب

  • بررسی قیمت در گوشی شیائومی

  • بررسی پردازنده در گوشی شیائومی

  • بررسی دوربین در گوشی شیائومی

  • بررسی رابط کاربری در گوشی شیائومی

۱- قیمت مناسب + کارایی بالا در گوشی‌های شیائومی

چرا شیائومی بخریم؟ 

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، به هنگام خرید گوشی قیمت تلفن همراه،  برای همه مهم است.

همه نمی‌توانستند گوشی‌های لوکس یا به قول امروزی‌ها لاکچری بخرند؛ زیرا قیمت‌شلن سر به فلک می‌کشید! بنابراین، شیائومی بیشترین اهمیت را بر‌روی قیمت‌گذاری دستگاه‌های خود قرار داد. حتی جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی با ویژگی‌های برتری که دارد از جدیدترین گوشی آیفون قیمت کمتری داد. 

شاید به این فکر کنید که هزینهٔ پایین یعنی کیفیت پایین. اما قیمت‌گذاری گوشی‌های شیائومی، هرگز مشخصات گوشی‌های هوشمند آن را به خطر نینداخت. شیائومی این توانایی را دارد که گوشی‌های هوشمند خود را با‌ کیفیت بالا و ویژگی‌های فوق‌العاده، با قیمتی به فروش برساند که سایر برند‌ها مانند سامسونگ همان گوشی را با قیمت تقریبا دو برابری به فروش می‌رسانند.

اما یک سوال اساسی برای ما پیش می‌آید. شیائومی چه‌طور می‌تواند قیمت‌گذاری پایین بر محصولات خود داشته باشد. بیایید باهم بررسی کنیم.

چرا گوشی‌های شیائومی به نسبت رقبا، ارزان هستند؟

شاید به این شرایط شک کرده باشید و کنجکاو شده‌اید که چگونه شیائومی می‌تواند گوشی‌های هوشمند خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر بفروشد در حالی که شرکت‌های دیگر نمی‌توانند. دلیل پایین بودن قیمت گوشی‌های شیائومی چیست؟ باید به شما بگوییم که  یکی از دلایل قیمت پایین گوشی‌های شیائومی این است که :

۱-  شیائومی محصولات خود را مستقیماً و از طریق فروشگاه‌های آنلاین به مصرف‌کنندگان می‌فروشد. شیائومی فروشگاه حضوری، که مستقیما تحت نظر برند خودش باشد ندارد.

بدون توزیع کننده = بدون هزینهٔ اضافی.

۲- دلیل دیگر پایین بودن قیمت گوشی‌های شیائومی این است که، شیائومی هزینهٔ تبلیغات گسترده ندارد و برای تبلیغات پول خرج نمی‌کند. آن‌ها به رسانه‌های اجتماعی و صحبت‌های شفاهی از مشتریان خوشحال فعلی، متکی هستند. آیا تا به حال تبلیغ تلویزیونی شیائومی را دیده‌اید؟

این به شیائومی کمک می‌کند تا مقدار زیادی پول صرفه‌جویی کند که به فروش گوشی‌های هوشمند با قیمت‌های باور نکردنی و پایین کمک می‌کند.

۲- سخت‌افزار برتر و کیفیت ساخت بالا گوشی‌های شیائومی

دلیل دیگری که چرا باید شیائومی بخریم این است که قیمت‌های پایین محصولات، هرگز بر کیفیت گوشی‌های شیائومی اثر گذار نبوده‌است. حتی با وجود اینکه آن‌ها گوشی‌های هوشمند را با قیمت پایین می‌فروشند، اما تا به امروز هرگز کیفیت سخت‌افزار و مواد مصرفی آن، به خطر نیفتاده است. حال دلیل این کیفیت بالا در چیست؟

۱- پردازنده

 وقتی گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت را می‌بینم، متوجه می‌شوم که اکثر آن‌ها از پردازنده‌های کم کیفیت MediaTek استفاده می‌کنند. اما برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند، تقریباً هر گوشی هوشمند شیائومی، از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کند که بهترین پردازنده‌های گوشی هوشمند محسوب می‌شوند. حال متوجه شدید دلیل این کیفیت بالا چیست؟ 

 

۲-کیفیت ساخت

متریال استفاده شده برای ساخت فضای داخلی و خارجی گوشی‌های هوشمند شیائومی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است. باور کنید، گوشی ردمی نوت ۷ خودم چندین بار از دستم رها شد و به زمین برخورد کرد، اما با این حال فقط چند خراش بر‌داشت و در کمال تعجب هیچ آسیب جدی ندید.

۳- دوربین با کیفیت گوشی‌های شیائومی

همانطور که قبلاً گفتیم، شیائومی از سخت افزار با کیفیت بالا استفاده می‌کند، در نتیجه، ماژول دوربین نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوشی‌های هوشمند شیائومی چه یک گوشی هوشمند میان‌رده باشند، چه پرچمدار، همیشه از دوربینی مناسب و عالی برخوردار بوده‌اند.

حتی ارزان‌ترین گوشی‌های شیائومی دارای وضوح تصویر ۱۰۲۴ و تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال هستند که در گذشته این قابلیت‌ها، معمولاً فقط در تلفن‌های هوشمند گران‌قیمت یافت می‌شد.

۴- MIUI – سیستم عامل اندروید بسیار کاربر‌پسند

شیائومی که در سال ۲۰۱۰ توسط مدیر عامل سابق Kingsoft Lei Jun تاسیس شد، به عنوان یک شرکت نرم‌افزاری راه اندازی شد و یک نسخهٔ سفارشی از اندروید، MIUI را ارائه کرد. آن‌ها در ابتدا سازنده گوشی‌های هوشمند نبودند.

MIUI محبوبیت زیادی به دست آورد و به تعداد زیادی گوشی هوشمند منتقل شد. به همین دلیل است که دارای ویژگی‌های بسیاری است که نسخهٔ استوک اندروید فاقد آن است.

در سال ۲۰۱۱، آن‌ها شروع به ساخت سخت‌افزار خود کردند و اولین گوشی هوشمند خود را با MIUI روی آن عرضه کردند. MIUI محصول پایه و نقطه قوت شیائومی بود. اما MIUI‌ چه تفاوتی با سایر سیستم‌ها دارد؟

چرا MIUI اینقدر خاص است؟

موارد و مزایای خاصی در MIUI وجود دارد که آن را به محبوب‌ترین کاستوم‌رام در بین کاربران تبدیل کرده‌است. این رابط کاربری محبوب است زیرا : 

۱- بسیار قابل تنظیم است!

 MIUI شیائومی قابل تنظیم‌ترین رابط‌ ‌کاربری موجود است. شما صدها تم برای تغییر ظاهر کل رابط کاربری در اختیار دارید.

از طرف دیگر، می‌توانید هر بخش از نرم‌افزار را مانند صفحهٔ قفل، Notification shade و حتی صفحهٔ بوت را به‌ صورت جداگانه به سلیقهٔ خود تغییر دهید. این خیلی عالی است نه؟ دیگر نیازی نیست با یک گوشی خشک کار کنید. به راحتی می‌توانید تغییرات دلخواه خود را بر روی آن پیاده‌سازی کنید.

۲- سریع است!

 مهم نیست چه تعداد نرم‌افزار نصب کرده‌اید و گوشی شما چقدر سنگین به نظر می‌رسد، به هر حال می‌توانید سریع‌تر بین برنامه‌ها حرکت کرده و به راحتی با آن کار کنید.

۳- امنیت بالا

 برنامهٔ امنیتی پیش فرض در شیائومی بسیار قدرتمند هستند. می‌توانید مجوزهایی را که به برنامه‌های جداگانه می‌دهید کنترل کرده و پیکربندی کنید.

علاوه بر این، شما یک Anti-Malware، Clean-up و سایر عملکردهای مفید را نیز در اختیار دارید. این واقعا کاربردی است.

۴- به‌روزرسانی‌های منظم 

 MIUI دارای گروه عظیمی از توسعه‌دهندگان و مشارکت‌کنندگان از سراسر جهان است. بنابراین نرم‌افزار به طور مرتب با ویژگی‌های جدید، بهبودها و رفع اشکالات به‌‌روز‌‌رسانی می‌شود.

نکتهٔ دیگر این است که شیائومی به‌روزرسانی MIUI را حتی برای دستگاه‌های قدیمی خود ارائه می‌دهد. تا دیگر نگران قدیمی بودن نرم‌افزار خود نباشید. چه چیزی از این بهتر؟

۳- انجمن MIUI !

با یک خطا یا مشکل در دستگاه خود، انجمن MIUI برای نجات شما در اختیار است. انجمن MIUI دارای گروه بزرگی از توسعه‌دهندگان، تیم رسمی MIUI و طرفداران باتجربه Mi است که برای رفع مشکل شما آماده کمک‌رسانی هستند.

فقط کافی است مشکل خود را در انجمن ارسال کنید و  در کمترین زمان توسط علاقه‌مندان به MIUI  مشکل خود را حل شده ببینید.

۵-جذب اعتماد مشتری

اکثر محصولات چینی شهرت بدی دارند زیرا در تولید آن‌ها از مواد با کیفیت پایین استفاده می‌کنند. اما نه همه آن‌ها. باز هم لازم است اشاره کنیم که، شیائومی از سخت‌افزار با کیفیت عالی استفاده می‌کند.

من حدود یکسال است که از یکی از گوشی‌های هوشمند شیائومی استفاده می‌کنم. به من اعتماد کنید! به‌علاوه مشکل گرمایشی که بعداً با یک به‌روزرسانی نرم‌افزار برطرف شد، هرگز با مشکلی مواجه نشده بودم. 

دربارهٔ خدمات پس از فروش باید بگوییم که، من هرگز وارد مرکز خدمات پس از فروش آن‌ها نشدم، زیرا هرگز به آن نیاز نداشتم. گوشی‌های هوشمند شیائومی اغلب قابل اعتماد هستند. تا زمانی که یک محصول معیوب از ابتدا دریافت نکنید، به احتمال کمتری با مشکلات سخت‌افزاری مواجه خواهید شد که نیاز به مراجعه به خدمات پس از فروش داشته باشد.

اما، همچنان اگر زمانی نیاز به خدمات داشتید، مراکز خدمات پس از فروش وجود دارند که البته تعداد آن‌ها در حال افزایش است.

حتی اگر مشکل نرم‌افزاری داشتید، می‌توانید به راحتی از انجمن رسمی MIUI  مشکلات خود را رفع کنید. شیائومی جامعهٔ بزرگی از طرفداران و توسعه‌دهندگان دارد، بنابراین معمولاً می‌توانید مشکل خود را در کمترین زمان ممکن برطرف کنید.

۶- بدون ضمانت در روت کردن

این واقعاً یکی از ویژگی‌های جذاب شیائومی است. حتی اگر دستگاه خود را روت کنید، گارانتی را از دست نخواهید داد. برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های شیائومی دارای بوت لودر آنلاک هستند.

بنابراین اگر به طور تصادفی دستگاه خود را روت کردید، می‌توانید برای تعمیر آن به مرکز خدمات شیائومی مراجعه کنید و همچنان تحت گارانتی خواهید بود. اما به یاد داشته باشید که بهتر است روی MIUI بمانید و نه هر کاستوم رام دیگری!

شیائومی اولین شرکتی بود که حتی پس از روت کردن گارانتی را ارائه کرد. این استراتژی بعدها توسط یک سازندهٔ هندی گوشی های هوشمند به نام YU Televentures دنبال شد. هدف اصلی این امر تشویق توسعه‌دهندگان بود.

اگر از MIUI v5 یا v6 قدیمی (رام توسعه‌دهنده) استفاده می‌کنید، لازم نیست دستگاه خود را به صورت دستی روت کنید، به طور پیش‌فرض گزینه‌ای برای دریافت مجوزهای روت دارد. بعداً در رام جهانی MIUI 7 متوقف شد، اما هنوز در رام چینی وجود دارد.

۷- قابل جابجایی بدون Bloatware

اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های هوشمند خود را با برخی از برنامه‌های مختلف اشباع می‌کنند که اغلب اوقات نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد.

داشتن برنامه‌های اضافی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم بسیار آزاردهنده است. آنها حافظهٔ اضافی، رم اضافی را اشغال می‌کنند. ما می‌توانیم آن را Bloatware بنامیم.

گوشی‌های شیائومی تنها با چند برنامه از پیش نصب شده مانند برنامه Music که بسیار قدرتمند است و سایر برنامه‌های اساسی مانند مرورگر، Notes که بسیار مفید هستند ارائه می‌شوند.

در یک کلمه می‌توان گفت که در دستگاه‌های شیائومی هیچ نرم‌افزار bloatware وجود ندارد، حتی تعداد کمی از برنامه‌های نصب‌شده، برنامه‌های اساسی هستند.

مطمئن هستم که اگر همین الان از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام نکاتی که در این مقاله گفته شد را تایید کنید. می‌دانم گاهی افراد از مشکلات سخت‌افزاری این گوشی‌ها گله می‌کنند، اما بیاید باهم روراست باشیم. در تولید انبوه محصولات گاهی پیش می‌آید محصولی به صورت ایراد دار وارد چرخهٔ فروش شود و این اشکالی نیست که فقط متوجه گوشی‌های شیائومی باشد.

با این حال، کدام گوشی‌های شیائومی را بهتر است خریداری کنیم؟

همانطور که می‌دانید، شیائومی دارای گوشی‌های هوشمند در 3 سری مختلف است. سری پرچمدار MI که قیمت بالایی دارد اما هنوز آنقدر‌‌ها هم گران نیست. سری Redmi که مقرون به صرفه‌ترین و مناسب‌ترین سری گوشی‌های هوشمند است و سری Redmi Note که گوشی‌هایی با صفحهٔ نمایش بزرگ هستند که قیمتی بین سری MI و Redmi دارند.

اگر بودجهٔ کمی دارید، گوشی‌های سری ردمی را خریداری کنید که مقرون‌به‌صرفه هستند و مشخصات خوبی دارند.

سری Redmi Note یک انتخاب عالی برای کسانی است که عاشق گوشی‌هایی با صفحه‌ نمایش بزرگ‌تر هستند، زیرا معمولاً با اندازهٔ صفحه نمایش حدود 5.5 اینچ عرضه می‌شود.

و در نهایت، اگر یک گوشی هوشمند با مشخصات بالا می‌خواهید، سری MI همان چیزی است که برای شما مناسب است.

بحث و نتیجه‌گیری

گوشی‌های هوشمند شیائومی دارای مشخصات و عملکرد عالی هستند و این امر می‌گوید که بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. اگر شیائومی، گوشی‌های هوشمند قدرتمند را به نصف قیمت سایرین می‌فروشد، پس چرا سراغ برندهای دیگر بروید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *